Rzucamy rękawicę chemii!

Nie ma co ukrywać, że dla wielu uczniów chemia jest szkolną zmorą. Wzory, wiązania i procesy chemiczne śniły się po nocach niejednemu młodemu człowiekowi. Postanowiliśmy położyć kres mękom i oswoić tę bezduszną dziedzinę. I okazało się, że nie taka chemia straszna, jak ją uczniowie rysują…
Pomogły nam w tym zajęcia w Laboratorium Zagrożeń Chemicznych Pracowni Toksykologii i Ekologii Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach. Uczennice klasy 4 technikum usług fryzjerskich z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Jana Pawła II w Jaworznie realizujące rozszerzenie z chemii wybrały się na nie 21 stycznia 2016 roku. Nasze młode chemiczki miały szansę poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności wyniesione z zajęć w szkole. Dzięki temu zobaczyły, jak wiedza uzyskana na lekcjach, w szkolnych ławkach potrafi być przydatna podczas doświadczeń w prawdziwym laboratorium. I tak przedmiot pełen wzorów, liczb i definicji stał się niesamowitym początkiem przygody z prawdziwymi urządzeniami,
Dziewczyny wcieliły się w role pracowników naukowych. Ubrane w fartuchy z wielką fascynacją wsłuchiwały się w każde słowo prowadzących zajęcia. Pod czujnym okiem prowadzących dr inż. Iwony Stachurek oraz mgr inż. Pauliny Binkiewicz zapoznawały się z instrukcją i samodzielnie wykonywały badania, które dotyczyły klas gleby oraz określania ich za pomocą spektrofotometru UV-VIS znajdującego się wraz z innymi urządzeniami w Pracowni Instrumentalnej. Po zajęciach uczennice z radością stwierdziły, że chemia to wspaniały przedmiot, który pozwala odkryć największe zagadki tego świata. A dzięki wnikliwej nauce życie może stać się łatwiejsze. Właśnie w laboratoriach chemicznych powstawały najważniejsze wynalazki ratujące zdrowie, życie i pomagające w codziennych zmaganiach z rzeczywistością.
Młodzieżowa Akademia WSZOP to cykl spotkań, podczas których nauczyciele akademiccy WSZOP pozwalają młodzieży szkół ponadgimnazjalnych poczuć przedsmak akademickiego kształcenia. Uczniowie mogą poczuć przedsmak tego, czego będą doświadczać w czasie studiów i być może przyszłej kariery naukowej. Spotkania te stanowią również doskonałe uzupełnienie zajęć prowadzonych w szkole oraz okazję do poszerzenia swoich zainteresowań. Pozwalają na lepsze zrozumienie zawiłości chemicznych i dzięki temu też z łatwością uczą się przedmiotu. Nasi młodzi naukowcy już nie mogą doczekać się kolejnego wyjazdu. A oswojona chemia jest teraz dla nich niesamowitą i bardzo piękną przygodą! Bo przecież w naszej szkole nawet najtrudniejsze przedmioty stają się porywającym wyzwaniem.[Not a valid template]