- 1. Informacje o projekcie
1.Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w projekcie pt.: „Europejskie zawody przyszłości” uczniów i uczennic technikum usług fryzjerskich, technikum mechanicznego, technikum pojazdów samochodowych, technikum budownictwa, technikum elektrycznego.
2.Głównymi celami projektu jest:
-nabycie przez uczniów praktycznych umiejętności zawodowych wymaganych na rynku pracy potwierdzonych międzynarodowym certyfikatem,
-zachęcanie do nauki języków obcych i rozwój kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku niemieckim,
-pobudzenie kreatywności, rozwoju osobistego i zwiększenie samodzielności młodych ludzi,
-podnoszenie kompetencji interpersonalnych i świadomości międzykulturowej,
-zwiększanie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkoły
-zdobycie doświadczeń zawodowych związanych z realizacją mobilności uczniów,
-rozwój współpracy międzynarodowej,
-uznanie kwalifikacji, umiejętności i kompetencji nabytych w czasie zagranicznych praktyk zawodowych zgodnie z zasadami systemu ECVET.
3.Projekt realizowany w okresie od 1 października 2016 roku do 30 września 2017 roku. W ramach projektu uczniowie wyjadą na staże do firm w Niemczech w dwóch grupach: I grupa 01.05.2076-27.05.2017, II grupa 27.05.2017-23.06.2017
- Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są przez Unię Europejską.
5.Beneficjentem -instytucją wysyłającą jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Jaworznie.
6.Partnerem Projektu -instytucją przyjmującą jest Vitalis Betreuungsgesellschaft fur Modellprojekte mbH z Niemiec.
- 2. Warunki uczestnictwa w projekcie
- Uczestnikami projektu mogą być uczniowie/uczennice klas II ZSP nr 3 w Jaworznie kształcący się w zawodach wymienionych w § 1 pkt.1.
- Warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego (załacznik nr 1) w wersji papierowej do koordynatora projektu i dołączenie do niego świadectwa ukończenia klasy pierwszej oraz zgody rodziców (opiekuna prawnego) na wyjazd na praktyki do Niemiec (załącznik nr 2).
- Uczestnik projektu posiada ważny paszport lub dowód osobisty co najmniej na kolejny rok kalendarzowy
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie jest dostępny na stronie internetowej szkoły (www.zsp3.jaworzno.edu.pl) oraz u koordynatora projektu.
- 3 Zasady rekrutacji uczestników projektu
1.Rekrutacji dokona zespół ds. rekrutacji w składzie:
– wicedyrektor szkoły – Magdalena Dygdoń-Kliemt
– koordynator projektu – Katarzyna Stawicka
– nauczyciel przedmiotów zawodowych – Rafał Stolorz
– nauczyciel języka niemieckiego – Aleksandra Rosińska
– pedagog szkolny – Dominika Ratajczyk
2. Formularze zgłoszeniowe należy złożyć do 13.09.2016
3. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń w szkole, stronie internetowej szkoły, a także na godzinach wychowawczych w klasach do których skierowany jest projekt.
4. Szczegółowe kryteria rekrutacji:
Łączna liczba punktów – 40 punktów. Ocenie podlegają:
-ocena z zachowania (0-4pkt) (wzorowe-4pkt, bardzo dobre-3pkt, dobre-2pkt, poprawne-1pkt)
-ocena z przedmiotów zawodowych na koniec roku szkolnego 2015/2016 (0-6pkt., odpowiada skali ocen)
-ocena z języka niemieckiego lub języka angielskiego na koniec roku szkolnego 2015/2016 (0-6pkt, odpowiada skali ocen)
-średnia ocen na koniec roku szkolnego 2015/2016 (0-6pkt, j.w.)
-opinia wychowawcy o uczniu (0-3pkt)(opinia pozytywna- 3pkt, opinia negatywna – 0pkt)
-sytuacja rodzinna ucznia (0-5pkt)(opinia pedagoga na podstawie ankiety oraz rozmów przeprowadzonych wśród uczniów i rodziców- trudna- 5 pkt., normalna- 0 pkt. )
-rozmowa kwalifikacyjna (0-12pkt).
5. Proces rekrutacji zamyka rozmowa kwalifikacyjna, która zostanie przeprowadzona 27 września 2016 r. Celem rozmowy będzie sprawdzenie motywacji do wyjazdu.
6. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na liście decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych.
7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół ds. rekrutacji listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w ZSP nr 3 oraz na stronie internetowej szkoły.
8. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zakwalifikowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych.
9. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
10. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
11. Wyniki rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny są ostateczne.
12. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, wraz z rodzicami/opiekunami są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym.
13. Rodzic/opiekun prawny wypełnia oświadczenie o wyrażeniu zgody na udział dziecka/podopiecznego w projekcie i pisemnie potwierdza zapoznanie się z regulaminem udziału w projekcie (załącznik nr 2).
§ 4. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych do stażu
1.Zajęcia w ramach przygotowania językowo–kulturowo–pedagogicznego zorganizowane będą w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Jaworznie.
2. Zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych i będą składały się z:
– kursu języka niemieckiego – 100 godz.
– przygotowanie kulturowe – zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów Niemiec – 20 godz.
-przygotowanie pedagogiczne – zajęcia z zakresu zachowywania się w trudnych sytuacjach – 10 godz.
3. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
4. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie mają obowiązek punktualnie i regularnie uczestniczyć w organizowanych zajęciach.
5. Każdą nieobecność na zajęciach należy usprawiedliwić u prowadzących zajęcia. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. W przypadku opuszczenia więcej niż 20 % godzin przewidzianych na dane zajęcia uczeń zostaje skreślony z listy uczestników w projekcie.
6. Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym kurs.
7. W przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników kursu, jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów.
§ 5. Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
– informacji na temat projektu umieszczanych na stronie internetowej szkoły, bądź przekazywanych bezpośrednio uczestnikowi
– nieodpłatnego udziału w projekcie,
– otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,
– otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami projektu,
– zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
– uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach przygotowania do stażu (podpis na liście obecności),
– 100% obecności na praktyce zawodowej (dotyczy: punktualności w miejscu odbywania praktyki, realizowania zadań powierzonych na praktyce oraz przez opiekuna stażu, informowania koordynatora projektu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika),
– uczestnictwa w zajęciach kulturowych: wycieczkach i wyjściach do muzeów,
– uczestnictwa w spotkaniach z opiekunami oraz zdawania relacji z przebiegu stażu,
– prowadzenia dzienniczka praktyk,
– czynnego uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu – zgodnie z założeniami projektu,
– stworzenia prezentacji multimedialnej przedstawiającej efekty uczestnictwa w projekcie,
– sporządzenia raportu końcowego w terminie wyznaczonym przez kierownika projektu,
– aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu.
§ 6. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
– rezygnacja została złożona na piśmie do Dyrektora ZSP nr 3 w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
– rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć stosowne zaświadczenie (np. zwolnienie lekarskie), w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
2. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zdaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu otrzymanych materiałów.
§7. Postanowienia końcowe
Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Jaworznie i koordynatora projektu. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.